torsdag 7 maj 2009

Lugn dag

Idag har det varit riktigt lugnt. Vi gick upp vid 7.30, jag var riktigt trött men har man barn får man bortse från det. Vi gjorde de vanliga morgonrutinerna: blöjbyte, medicin, välling osv.
River grejade sen med sina leksaker, jag tog ur batteriet och gav honom min gamla mobil så den lekte han med. Jag tycker det är bättre att han leker med den än med den jag använder nu, den har han iofs redan haft i munnen så displayen är ju inte så trevlig.

På förmiddagen började jag iaf må illa så jag messade min moster som hade tänkt komma och hälsa på. Hon ville ju träffa River. Jag sa att hon fick komma om hon ville men hon ringde och sa att vi tar det när jag mår bra.
Jag har iaf tvättat två maskiner tvätt, skönt när det minskar lite i tvätthögen. Det är fortfarande en del kvar men det var fullt på torkställningen så jag får fortsätta imorgon. River har varit så snäll idag, det är som att han känt att jag inte orkat med att göra så mycket idag. Vi kom iaf ut och gick en sväng, det är jag glad för. River behöver komma ut i friska luften. Det blev inte så lång runda. Hade River fått bestämma så hade vi nog blivit kvar här utanför för det kom en grävmaskin och grejade. Vi stod kvar och tittade en stund iaf. River kommer nog bli en sån där bil och maskinkille, precis som sin far.

När Stoffe kom hem så busade han lite med River, det är alltid populärt när pappa kommer från jobbet. Annars har det inte hänt så mycket. Vi fick River att somna efter mycket om och men, annars brukar det gå lätt men idag gallskrek han så fort vi la ner honom. Han somnade till slut iaf. Stoffe och jag har kollat på hockeyn som Sverige vann. Det blir snart sängen för mig, borde egentligen sova. Man vet ju aldrig när River vaknar. Vi är iaf tillbaka i vardagen igen. Det är rätt skönt.

Inga kommentarer: