söndag 10 maj 2009

Duktiga killen

På förmiddagen låg River på golvet och grejade med sina saker. När jag tittade till efter en stund, jag satt i soffan och kollade datorn, då sitter han där helt plötsligt. Han gjorde inte ett ljud ifrån sig när han satte sig, att jag skulle missa det. Jag hade ju suttit och titta på och pratat med honom precis innan. Men men, det kommer ju fler gånger att se det men jag kan ju inte sitta och titta på honom hela tiden.
Han är även på gång att börja krypa. För tillfället tar han sig både framåt, bakåt och runt fast helst vill han ta tag i något och dra sig dit han vill. Lite lat är han men ändå smart. Han kommer nog börja krypa runt för fullt här, även om han skulle helst skulle gå om han fick bestämma.

Vi har varit hos mamma och pappa idag. Syrran, hennes sambo + hund var där också. Det är ett tag sen vi träffade dem så det var trevligt. Jag registrerade mig på piggelino.se så nu ska jag börja röra på mig. Syrran tyckte att vi skulle tävla mot varandra där, hon kommer vinna lätt även om jag har mer tid än henne. Jag kände att jag behöver lite motivation att komma ut och röra på mig även om jag går ut och går minst en gång per dag. Förhoppningsvis ska jag ta mig i kragen och börja springa lite. Så imorgon ska jag ut och gå, jag måste ju få ihop minuter om jag ska komma upp i 700 min på en månad. Det blir nog bra.

Inga kommentarer: