söndag 17 maj 2009

En trevlig kväll

Igår var det ju bröllop. En barndomsvän gifte sig. Kul. De var så fina så. Festen efteråt var också den rolig och trevlig. De hade varit snälla nog att sätta såna som kände varandra vid samma bord, det tackar jag för. Vi var hemma runt 2 i natt, var lite trött då måste jag säga.

Något annat som är väldigt skoj är att Sofye födde en flicka idag. Stort grattis! Det ska bli kul att se vad det är för en liten tjej hon har fått den här gången. Hon har hela tiden sagt att det skulle bli en flicka och att det skulle bli idag, kul.

Jag var ute och sprang lite imorse eller ja, gick mest i rask takt. Syrran visade med ett löpprogram för nybörjare.

Vecka 1
Dag 1 (t ex måndag)

10 min. rask gång

5 min. löpning i lugnt tempo
Fördelat på 30 sek. löp, 1 min. rask gång osv.

5 min. rask gång

Jag tänkte att det var 10 min på slutet också så det blev ju inte riktigt som det skulle men vad gör det? Det kändes att det var längesen jag sprang och höll på. Nu ska det iaf bli ordning på det. Jag ska följa det där programmet så gott det går, det är ett 4 veckors program.

Annars idag har vi varit hemma hos mamma och pappa eftersom de hade haft River. Det var skönt att få vara ifrån honom några timmar men det bästa var ju såklart att få tillbaka honom. Allt hade gått jättebra, jag trodde inget annat heller eftersom han tycker så mycket om dem.
På eftermiddagen var vi iväg och tittade när en kompis till Stoffe spelade i en minigolftävling. Jag tror att det gick rätt bra för honom, eller dem det var ju lagtävling.
Ikväll blir det tidigt, eller ska försöka med det iaf, annars lär jag aldrig orka ur sängen imorgon.

1 kommentar:

Sofye sa...

Tack! Du hade ju också rätt, både att det var en flicka och du ändra dig inte ang datumet heller :P Kramar