onsdag 13 maj 2009

Inget går säkert här hemma längre.

Nu när River kommit på att han kan ta sig framåt genom att "krypa" så går inget säkert här hemma. Vi har grejer på hyllan på soffbordet och det har River nu upptäckt nu, han lyckades få tag i både det ena och det andra. Det blir att flytta på allt som ligger där om vi ska få ha det i fred. Det gör väl inte så jättemycket om han får tag på sakerna men vissa saker vill man ju inte att han ska få tag i. Det är bara en tidsfråga tills han drar sig upp och ställer sig vid soffbordet och då lär inget få vara kvar på bordet. Han är som en bulldozer när han drar igång.
Igår fick han tag i en massa reklam som han sedan rev sönder så det var fullt med små pappersbitar över hela golvet. Det går ju fort att städa undan sen så.

Jag pratade med mamma igår på telefon och berättade att han fått sån fart när han "kryper" så hon sa att hon nästan var tvungen att komma och kolla. Jag hade tråkigt så vi åkte ut till en gammal arbetskamrat till Stoffe, det var trevligt. Efter att vi varit där sa vi att vi åker till mamma & pappa så de får se när han "kryper". De bara skratta när de fick se honom ta sig fram, han ser faktiskt rätt rolig ut.

Nu däremot är han inte lika rolig. Trött, så jag tänkte att vi ska gå hem till mamma & pappa bara jag får på mig kläderna. 7,5 km, får se hur länge det tar. Det tog 1½ timme när jag var gravid. Får se om jag kan slå det, får dessutom bra med minutrar till piggelino.se.

Inga kommentarer: