lördag 9 maj 2009

Lördag

Jag fick sovmorgon idag, till ca 8.30 men Stoffe tog River då så jag fick ligga kvar en stund till. Stoffe hade gått upp vid 7, frivilligt. På förmiddagen tog vi det bara lugnt, skönt fast River var trött men skulle inte sova.

Vi var iväg på Hästkraftensdag med mamma och pappa. Det var en massa lastbilar och sånt där. Man fick rösta på den som var snyggast och så där. River brukar ju vilja sitta i vagnen och titta på lastbilar m.m. men han var så trött så han låg i vagnen och bara mös. Det hade inte varit några fel för det blåste grymt mycket.
Jag var med mamma och pappa på det där förra året, mest för att titta på min farbrors fru när hon dansade linedance. Då sa Stoffe att det inte var något för honom med lastbilar och grejer men i år var det han som ville dit. Så kan det vara.

Ikväll var vi hos min moster och hennes man. Jag hade ju lovat henne att vi skulle komma eftersom jag inte mådde bra i torsdags när hon ville komma och hälsa på River. De bjöd på tacos och Stoffe fick massage. Det var trevligt.
Vi åkte hem vid 19 för River började bli trött och vi ville kolla på speedwayen på tv

River somnade i bilen men vaknade när vi kom hem så jag tänkte bara byta blöja och ge honom välling och sen lägga honom igen. Det hade däremot inte han några planer på. Han gallskrek och sträckte upp armarna så fort jag la ner honom. Vid 20.40 somnade han till slut. Jag tycker inte att det gör något att han är uppe lite längre ibland om han inte vill sova. Det är ju han själv egentligen som bestämt tiderna för läggdags. Ett tag la han sig inte förens 21.3o-22.3o nångång sen blev han trött tidigare vid ca 20 -21 och nu är det 19-20 som han har hållt rätt bra i några månader nu.
Det finns både fördelar och nackdelar med att han lägger sig så tidigt. Det positiva är ju att vi får egentid på kvällen men en nackdel är ju om man är borta vid den tiden så blir det krångligt med att han somnar där och sen vaknar när man grejer i och ur bilstol och tar av och på kläder osv. Jag tror han kommer ändra sina sovtider fler gånger så, vi får se vad det blir för tider då.

Det förra inlägget var bara för att få en inbjudan till Spotify. =)

Inga kommentarer: