fredag 8 maj 2009

Grillning trots dåligt väder

Det fina vädret försvann ju. Vi hann iaf ta en promenad medan det var fint väder, det blåste men det var ändå rätt skönt. River sov kanske 15-20 min i vagnen när vi kommit hem. Det började ju regna medan han sov så jag drog in vagnen i hallen, det var väl då han vaknade. Jag hade ju tänkt städa men det blev inte så mycket av det när han var vaken. Plockade lite medan han grejade med sina saker.


Jag kom på att jag behövde köpa grejer till grillningen, bra framförhållning jag har. Inte alls i sista minuten. Det blev först en sväng till Lithells, där köpte jag fläskfilé och nåt pålägg till Stoffe. Jag gick hem och lämnade det innan jag gick till affären. Där blev det potatissallad och lite annat, jag som inte ens äter potatissallad. Det var uppehåll när jag gick till affären men när vi skulle gå hem igen så började det regna så då gick det fort. Lite motion blev det idag iaf.

River somna i vagnen under tiden vi var iväg så jag körde in honom i hallen och hade dörren öppen så jag inte behövde krångla med kläderna på honom. Han sov nog i 2½ timme, inte så konstigt eftersom han bara sovit en kvart innan. Jag passade på att diska och städa under tiden, han vaknade när jag började dammsuga. Stoffe kom hem precis då så han tog River.

Sofye med familj kom efter 17 nångång. Hon började fixa med sitt basilikate på en gång, luktade inget gott. Vi får väl se om bebisen kommer tidigare, hoppas på det.
Stoffe drog igång grillen och fixade med det som skulle grillas, de turades om alla 3 med grillandet. Jag höll mig inne med barnen, aldrig själv med dem, dukade fram och sådär. Maten var iaf god, hann inte äta så mycket. River blev trött och på dåligt humör och ville inte va själv. Så jag fixade med honom, gav välling och så där. Han ville däremot inte sova när jag la ner honom, han ville väl vara uppe med oss andra. Vi gjorde några försök att lägga honom men nej. När de åkte strax efter 20 så testade jag att lägga honom och då somnade han nästan på en gång. Han vill väl helt enkelt vara med när det är folk här. Annars när vi tittar på tv och han ska sova så går det bra trots att vi inte sänker ljudet något. Egentligen borde vi ha folk här oftare när han ska sova så han vänjer sig med det och kan sova även då.

Det var iaf en trevlig kväll. Vi får ta en grillning sen när det är finare väder, det lär antagligen bli efter bebisen kommit men man vet ju aldrig. Det kan ju bli vilken dag som helst, både bebis och grillning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar du inte potatissallad? Nästa gång får vi ha pommes så barnen inte bara äter sallad o kyckling/korv/kött.. för det gillar du väll? Eller stripes kanske de heter, ja gillar inte de räfflade så mycke. Trevligt var det iaf. Och jag hoppas bebis kommer snart, vilken dag trodde Stoffe nu då? Den 23dje?