måndag 11 maj 2009

Måndag

Jag måste bli bättre på att lägga mig i tid på kvällarna, igår blev det runt 23.50. Det funkar ju inte eftersom jag är så trött då när River vaknar vid 7.30-8.00. Jag har nog tur eftersom han sover så länge och hela natten dessutom. Jag går ju såklart upp med honom när han vaknar och inte vill vara i sängen, det är ju inte hans fel att jag är trött. Bättring ska det iaf bli, det måste det även för min egen skull. Det är ju bara lite mer än en månad tills jag börjar jobba och då måste jag gå upp vid 5.20 vissa dagar.

River har börjat utforska vardagsrummet nu när han själv kan ta sig dit han vill. Än så länge har han hållt sig i rummet men snart kommer han väl att ta sig runt ut till de andra rummen. Jag tycker det är kul att se när han lär sig nya saker, han börjar bli en stor liten kille.

Vi har varit ute och gått 2 gånger idag. Hade River fått bestämma så skulle vi sitta ute och titta på grävmaskinen som håller på här utanför. Jag trodde han skulle protestera när vi gick vidare men nej, inte ett ljud. Det är väl sånt som kommer när de blir äldre.
Det blev några minutrar att lägga in på piggelino.se och mer ska det bli. Jag ändrade förut så jag ska komma upp i 1000 minutrar, det borde jag klara när jag är hemma hela dagarna.

Stoffe ringde när vi var ute och gick, han hade sett att de ska visa ÖSK-matchen på tv ikväll. De visar den på Canal + så han sa att jag skulle kolla när vi kom hem om vi hade kvar den, de har haft frivisning på den nu i några dagar. Den fanns kvar så jag hoppas den är kvar ikväll också för jag vill se matchen. Jag hade ju såklart helst velat var där på plats och se men det får funka med tv också. Det sägs att det bara var 70 sittplatser kvar i fredags + 300 (tror jag) som är till för de som har na-kortet. Det finns ju ståplatser också men nej, jag vill sitta. Jag håller såklart tummarna för att ÖSK vinner.

Inga kommentarer: