lördag 23 maj 2009

Busunge!

River och jag var själv hemma på förmiddagen. Jag vaknade till och med före River, hann duscha innan också. Det var lika bra att passa på då, han hinner hitta på så mycket bus medan man duschar. Rycka i sladdar, rycka i gardinen, peta i kontakterna och slå på vitrinskåpet osv.
Vi gick ut och gick en sväng, då ringde mamma och sa att hon skulle komma och hämta oss så skulle vi först till M-berg och sen till syrran. Det var bara att gå hem då, inte för att vi var så långt hemifrån men ändå.

Stoffe åkte till syrran vid 7 imorse. Han var där och fortsatte gräva men det har krånglat hela dagen och till slut var det en slang som gick sönder. Trist när det blir så och de inte får det klart, det går inte att gräva för hand heller. De skulle höra med en bonde som hjälpt dem förut hur mycket han skulle ha för att göra klart det.

Ikväll har vi varit hos min moster och firat henne och syrrans sambo. Hon har fyllt 50 och han har fyllt 33. Det var trevligt mycket skratt och god mat. Hon fick vinglas av syrran och hennes sambo, ett fat av oss, en skärbräda med en bild av henne på och så fick hon presentkort på Ticket av oss allihop. Syrrans sambo fick en flaska Whiskey av min moster och hennes man. Han fick ju presenter av oss andra när vi var där i tisdags.
Stoffe och jag gick ut med Atlas en sväng, vi gick in till Stoffes kompis som bor bredvid min moster. Vi pratade lite med hans fru eftersom han hade 40 graders feber, stackarn.

Linda ringde när vi kommit hem, alltid trevligt. Jag hade River i knät eftersom Stoffe bara var tvungen att gå ut och röka just då. När vi satt här i soffan och jag pratar med henne så krånglar River sig loss så han får tag i datorn. Han lyckas trycka på en reklambanner så han kom in på en annan sida. Han fortsätter och grejar lite till, sen när jag pratat klart med Linda så funkar inte nätet. Jag startade om datorn några gånger men det hjälpte inte, tyckte det var konstigt att det funkade på andra datorn. Sen när jag tröttnat och gjort annat en stund så startade jag igen och såg då att en knapp som ska lysa blått lös orange, tryckte på den och vips så funkade det igen. Lilla busunge som ska vara med och trycka överallt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Kudden köpte jag på Ikea, för 149 kr. Inte speciellt dyrt alls tyckte jag. Funkade bra gjorde den med, inte så där varmt och jobbigt i knät som det brukar bli.

Linda sa...

Jag tycker att den är värd sina pengar i alla fall... Hoppas allt är bra med River... förstår inte hur du kan duscha medans han är vaken, hade jag gjort det hemma hade jag inte haft en pinal på sin plats... ja så vida det inte ligger väldigt högt... Tyvärr så finns det väldigt många byråar och lättöppnade garderober hemma hos oss, så hade jag duschat när han var vaken så kan jag vara väldigt säker på att ha en storstädning att pyssla med efteråt :-D